13 april 2011

76. Det är rillorna som gör det!

Alltså, när livet känns tungt och huvudet är tomt och inget tycks fungera, är det en sak jag kan göra, och det är att sticka trasor, för disk, för städ, för tvätt. Det är ju bara att sticka rätstickning, fram-å-tillbaka, fram-å-tillbaka. Och vill man variera sig lite är det bara att hitta på nåt, bara man inte missar rillorna, för det är dom som liksom gör det! De river samtidigt som de är mjuka.
En gul och orange till påsk, kanske! Om man till den lilla trasan lägger en liten tvål i matchande färg blir det ju till och med en fin present. Och restgarner i bomull verkar många ha. 
Jag är stolt över min lilla samling. Och det är bara att köra dom i maskinen, när det är så dags. 
 Här hänger det några virkade trasor, de är inte mina! 

De här trasorna är ju vackra och kräver förstås lite mer tankearbete, därför avstår jag. Men jag har hittat dom HÄR
En grävmaskin flyttade till Gotland i lördags. Nu har jag bara en sothöna kvar som ska stanna månaden ut. Hur mycket kommer det att vara kvar av gräsmattan?
Om hon lyckas sabba hela plätten får jag väl sticka en gräsmatta!
Jag tror beskrivningen går att hitta HÄR.

6 kommentarer:

  1. Det där med stickade och virkade disktrasor, nej det har jag svårt för. jag vet fler som brinner för de virkade trasorna. Men inte är det jag. Fast jag tycker att de är jättefina att titta på. Snart återvänder lugnet, när sista svarta monstret flyttar. Njut ändå i vårvärmen.

    SvaraRadera
  2. Siv, du skulle bara veta hur sköna de är :-)

    SvaraRadera
  3. Svartmyra är det samma MC som jag kallar Rödmyra...eller blandar jag ihop det hela?? Det måste ha varit häftigt att köra en sådan gammal en, men jag har för mig att jag har hört att det är en annan körteknik för dessa än vad det är på de litet modernare.
    Men den där gräsmattan är ju praktisk! Ingen klippning och ingen vattning och ingen mossa....

    SvaraRadera
  4. Vilka fina disktrasor du gjort! De gul/oranga blir riktiga gladtrasor. Jag är också lite skeptisk till att de är så bra som alla säger men de är vackra att se på.

    SvaraRadera
  5. Hur goa de små liven än är, så är det faktiskt skönt när de har åkt till sina nya hem. De kan vara en prövning, så små de är =)
    Dina trasor ser jättefina ut.... men jag håller med Siv... jag är skeptisk, trots att jag har fått en ;)

    SvaraRadera