26 januari 2011

48. Knitting art, igen

Kan det bli finare än så här? Bilden, och andra fina saker, hittar ni här >>

Himlen är lika blå här som den är på bilden, men det är kallt och det är glashalt på sina ställen. Det sägs att kylan ska hålla i sig, men lik förbaskat är det våren som står för dörren... Talgoxen vet att det är så, det talar den om varje dag!
Efter jobbet, det är tröttsamt att städa, vill jag helst bara vila, ligga i soffan och sticka. Men jag måste till Apoteket, bara måste dit, och jag måste ju ha garn till min hålkrusmössa så jag kan göra den färdig. Jag har en idé om att jag ska göra en rullkant även där uppe och innanför rullkanten göra en slags rund skult.  
Jag får prova mig fram, och så tänker jag att jag skulle vilja göra en hålkrusmössa till, en i ljusgrönt och vitt, inspirerad av buketten på soffbordet.

2 kommentarer:

  1. Tack för den där länken - den sidan har jag inte sett. Nu blir det till att botanisera! Och vilken suverän bild du tagit av talgoxen. Ten points to you! Och så spännande att se fortsättningen på mössan. Är helt övertygad om att den blir urläcker.

    Såg dina poseringar med koftan och skrattade gott åt "Nya grepp"-bilden. Du hade nog roligt själv tror jag.

    Ikväll har jag ägnat mig åt att vara gästdomare på en fotoblogg. Mycket tok jag håller på med!
    Ha en härlig torsdag när den kommer!

    SvaraRadera