24 oktober 2010

13. Regnigt och fyndigt!

Idag har jag och grannen varit på Julmässa på Hjuleberg. Mycket fint konsthantverk, men inte mycket stickat. Äntligen har jag blivit med fårskinnsfäll! Hjulebergs Slottsglögg får stå och dra sig till första advent. Handledsvärmare fanns det gott om och en del var otroligt vackra gjorda i skinn och fårskinn, snacka om konst!



På vägen hem slank vi in på Loppis och jag fyndade, hatt och halsduk för några tior.



Väl hemma kliade det i fingrarna. Allt det fina på Julmässan lockade fram skaparkraften. Ännu en mössa på gång!

I morgon ska jag till jobbet efter att ha varit hemma alldeles för länge med den sabla förkylningen. Det ska bli riktigt roligt att cykla iväg, till och med även om regnar lika ymnigt som det gjort idag.

Men först The Event. Trots att det är en SF, som inte är min genre, gillar jag just denna.






Och så får Disa och Fidde avsluta det hele!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar