7 juli 2011

Smått och gott och förkylt!

Och till slut åkte även jag dit, förkylt värre är det. Det harklas och hostas lite varstans och nu även här. Kanske var det gårdagens hisnande äventyr som var den utlösande faktorn.
Sonen ville ha upp mig på bönpallen. Och det går ju inte an att säga nej. Men jag måste säga att jag kör hellre än sitter bak. Hur som helst, det bar iväg, och snart insåg jag att det skulle bli min sista resa. Men hem kom vi och nu vill han ha ut mig igen

Jag gillar "knitting art". och Ruth Marshall är bra.
Det här är stickat och det finns mera HÄR



Det här gillar jag också, en restgarnskofta som inte går för hackor.
Den hittade jag HÄR


Garnlagret fylls på allteftersom och kanske en dag...













Tur man blivit förkyld så man kan skylla på den i några dagar, så man hinner hämta sig. För det känns som jag ligger i en feldoserad kurva på en kringelkrokig väg.  

Tjo!

6 kommentarer:

  1. Tyckte du inte alls att det var roligt? Det låter i varje fall så mellan raderna...men jag undrar du skriver att du helst kör själv - kör du MC?
    Idag körde jag till och från jobbet i stan - ville hem fort och då är det perfekt med MC. Höll på att svettas ihjäl på Hornsgatan eftersom det är vägarbete där och det var en kö som stod stilla allt som ofta....då blir det varmt i skinnstället!! Svettas som en gris gör man och tänk om det kunde försvinna några kilon då!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med MC-tur! För vår del har det inte blivit några i år. Jag kör inte själv, utan åker med mannen och han har som sagt en dålig fot efter vurpan med stege. Vi har kommit till varmare breddgrader efter våra blöta äventyr i Norge. Varmt och skönt?!! PUH, säger jag, men ett och annat dopp blir det i alla fall.
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Men uj uj det är synd om dig som nu är förkyld och har feber i DENNA värme - hujedamej....nu får du sluta sticka och försöka bädda ner dig med en "god" bok i stället eller kanske lyssna på radio, fin musik eller bara ligga och tänka ;-)

    SvaraRadera
  4. Goda boken är en deckare, men det blir så tjatigt att ligga i sängen trots att man inte orkar annat. Sommarförkylning är aldrig kul! även tankeverksamheten är nedsatt :-)

    SvaraRadera
  5. Om det är Pansarhjärta av Jo Nesbö ska du läsa den. Åke Edwardsson bok "Svalorna flöger så...." rekommenderar jag inte...den var litet tjatig. Men smaken är ju olika så du kanske gillar den.
    Jag har slarvat litet grand...ska skriva om de där böckerna vad jag tyckte.

    Ska nu börja med Norrlands svårmod av Therese Söderlind - sambon tyckte den var ganska bra.

    SvaraRadera
  6. Vilken tuffing du verkar vara.
    Här ligger eller rättare sagt sitter vi också förkylda och håller helt med dig, inte kul i värmen. Vi får väl krya på oss. :)

    SvaraRadera